събота, 14 ноември 2009 г.

24.04.2008 16:42 Газ, спирачки и крайпътно дърво



Лимоните не спират да цъфтят


до степен на теб
намествам храбро свитъка
от недоказани луни
в гръдта си

за да
къщата
зад зида

порязвам и кърви перваза
сякаш дъжд огромен, а

шляпа тъгата с боси крачета
едно дете приличаше на улица
докато се стича
по корема ми

ти беше
и целуваше в разкаляните междуредия
портрета ми
висеше
бях

японка със очите си обтегнати
в докосването имахме
Си гледна точка
неприкосновена

знаеш ли че





Вишни

исках да ти подаря
най-безотказния стих
по-облечен от голата истина
с босото тяло
на глътка от утрото
на стъпка от прозата
същата крехкост на вишня
белег на лявата гръд

да бъда опитомена
от докосване на очи
които се врязват в мойте
така че
всички щурци
и твари в отровно зелено
почти да заплачат

с риск да приспя косите си
в твърдо лице
посипано с цвят
от всяка прелетна дума
да сънувам в упойка
своите вишни цъфнали влюбени

да отшумя предназачено
с тези същите глезени бели
сред копривата дива
и твоят бродещ дъх
изтънял между моите устни -
достатъчно чупливи
за да не се завърна



Коса

когато излишната страница
с нарязана уста на любовник
тогава ръчния ми часовник
ще страда от задух
под клекналата възглавница
ще си забравя гердана
за да те убива когато си в мен
дъждът ще си смаже възторга с ръмене
ще чука като луд по перваза
на дребния ден
вятърът силно ще духа по Аз-а
който бърше очите на Ти
ще лети
косата ми разбъркана
от ненаситни пръсти
ще се катери с мъркане
а после ще замита улиците мръсни
без да мисли за странните форми
на времето което пресича
косата ми е в сряда
а сряда ме обича
по периферията на сенките
ще се спусне полека
ще пресече на червено шосето
ще влезе във първия срещнат
фризьорски салон
преди да разбере че
си е загубила лицето
ще бъде постригана ала гарсон

=========================





Газ, спирачки, и крайпътно дърво



В междукрачието на вековете

се струпваха твърде много понятия и представи,

дъждът се изсипваше във вид на семенна течност

и оплождаше всичко, което му се отдаде.

...и ако няколко стотин милиона случайности

не бяха се съвокупили, нямаше да ни има;

и ако можеше да се пренапише всяко едно “ако”,

щяхме ли да се топим от другост, да чукаме твърдите си брони –

все едно, нали...Нали целият смисъл е закодиран в това,

което търсим по време на път;

защо прахосахме дърветата на света, превръщайки ги в мебели,

книги и крилати фрази, замърсили главите ни;

...шофирам по безнадеждните магистрали,

повечето принципи дават дефекти

и участват в безсмислени ралита -

радостта се измерва в конски сили и кока-кола.

Скоростта е в зависимост от импулса

протичащ в десният ми крак;

...нечии колене се огъват от възмущение;

нечии очи се рамазват върху предното ми стъкло

като заблудени насекоми.

...Ние сме стечение на ветровете,

и всичко, което няма да се случи –

каквото е живота ни, не сме.

...можем да се пресъздаваме докрай без история и бъдеще -

няма да ти спестя себе си;

ще се намерим във всичко, което ни преодолява-

защото не мога да надскоча никое твое дихание,

което се буди празно от мен;

...сами измисляме вариантите на случване;

напразните очаквания са грунда под олющената боя;

всяка скоростна отсечка може да е пагубна;

и я взимаме на изгасени фарове, по интуиция,

защото нямаме надежда за нищо друго.

В краката ми се въргалят празни опаковки и кутийки;

сбъркани главни букви, объркани малки хора;

неуместни препинателни и пътни знаци;

..И не искам никоя причина да ме натъжава,

освен причината за всичко Това.


.............................................................................



Усещане за




То ме държи на повърхността -

миналото като бременна птица.

Подхвърлям му трохи -

отново и отново ще снася сянката,

която се завръща при мен.

С коя даденост да разполагам,

с коя разпиляна посока на вятъра.

Събирам образа си от късчета стъкло,

искам да се порежа

с риск да те нарисувам -

и това е усещане за



То ме държи на дъното –

бъдещето като мъртъв октопод.

тези пипала няма да раздвижат

света като гондола

в която раменете ти са увисналите гребла

навиците –уморените гондолиери;

и толкова много тиня

в отеснелите канали

на възторга и суетата.

Достатъчна е началната тема-

после всичко е в доизмислянето.

Ухаеш според капризите на обонянието ми.

и това е усещане за



Мога да контролирам

всяка една безпомощност,

да задвижа увисналите си ръце,

задължа краката си да тичат механично -

и така до следващата нощ,

в която ще те целувам

без да отварям устните си.

... Този сън отчита ли се за живот...

Ще отрека всяка възможност

сърцето да е просто мускул

и да тласка на тъмно избелялата кръв.

Ще пускам хвърчила от въздишките си,

които летят по-високо от мен -

гълъбите ще им продупчат очи,

през които ще се цеди светлина -

и това е усещане за



Има мечти, нeдостатъчни

да заместят това,

от което тялото е лишено.

Има дни, които ни преодоляват,

и ключ, който мога да намеря в процепите,

ако дръзна да се смаля под нивото на пода.

21 грама бонбони с изтекъл срок на годност

в лъскава бонбониера -

и ако от това не ми става по-сладко,

е само заради лошото време в главата ми -

този живот, които не спира да вали

се нарича: жадна съм

Може би само това

Освен всичко останало



и това е усещане

за

.....................................................














Нагоре
Следващ постингПредишен постинг
One wordАле-хоп!Автор: rumyrayk Категория: Изкуство
Прочетен: 796 Коментари: 31 Гласове: 0

Гласувай за този постинг: положително | отрицателно



Коментари
1. dressy - 21 грама
24.04.2008 16:48
бум..застреля ме в един дъждовен следобед...
цитирай

Изтрий
2. rumyrayk - не те стрелям, бре жено,
24.04.2008 16:54
целувам те:)
цитирай

Редактирай | Изтрий
3. x2man - почти
24.04.2008 16:57
се разплаках:)
ще ми се разсърдиш ли ако ти кажа колко е хубаво
цитирай

Изтрий
4. rumyrayk - да,
24.04.2008 17:08
ужасно съм ти сърдита ..
(и на себе си даже)
:)
цитирай

Редактирай | Изтрий
5. x2man - аа
24.04.2008 19:49
сега се загледах и в клипа...само Мassive attack могат да направят музика за такава психария...иначе Наоми Уотс много ме кефи, ама ти повече:)
цитирай

Изтрий
6. buratino - Красота!:)
24.04.2008 20:19
Красота!:)
цитирай

Изтрий
7. careener - тези "лимони"
24.04.2008 20:51
bittersweet.., толкова си ми достатъчна в тях ! btw, не мога да не ти призная че и аз цялата страстна седмица съм на moby & massive attack и пр. ambients в тези часове ;))
топъл гуш все пак с i could have lied на възмъжаващите redhot
цитирай

Изтрий
8. lion1234 - ,,достатъчна е...''
24.04.2008 21:09
,,...достатъчна е началната тема, после всичко е в доизмислянето...''
Клипът е страхотен! И музиката е страхотна! И филмът е страхотен!
Най-страхотна обаче... си ти!!!
цитирай

Изтрий
9. rumyrayk - итс,
24.04.2008 22:57
хъбсилютише агрии за Мassive attack, в момента слушам Live with me (за 3ти път, струва ми се;)...а тоя филм просто го обожавам...
цитирай

Редактирай | Изтрий
10. rumyrayk - buratino
24.04.2008 23:08
явно не само имаш златни ръце, но и чувствителни сетива ;) много як аватар имаш напоследък:)
цитирай

Редактирай | Изтрий
11. rumyrayk - careener
24.04.2008 23:12
их, че се радвам да те видяяя! btw, да не сме включени с един щепсел?!...знаеш ли, че и аз вчера си слушах ред хот...гуш и от мен, съкровище
цитирай

Редактирай | Изтрий
12. rumyrayk - ти си
24.04.2008 23:14
ценител от висока класа, Джош, и се налага да ти повярвам :)...за клипа, музиката и филма, де;)
цитирай

Редактирай | Изтрий
13. sowhat - аза отново избърса очите Ми
25.04.2008 00:18
агапи му
цитирай

Изтрий
14. rumyrayk - твоите красиви
25.04.2008 09:06
и нежни Кафе-ви очи:)

цитирай

Редактирай | Изтрий
15. x2man - пък
25.04.2008 10:04
аз си мислех, че "в долината на давид и голиат" ти е любим филм '(
цитирай

Изтрий
16. rumyrayk - :))
25.04.2008 10:30
всъщност, това е най-най любимият ми (филм), но на никой не казвай...:)
цитирай

Редактирай | Изтрий
17. buratino - Rumi, Салвадор Дали ми е любимец! ...
26.04.2008 12:46
Rumi , Салвадор Дали ми е любимец! Преди време пак такъв ми беше аватара!А, филма и на мен ми е един от любимите!
цитирай

Изтрий
18. rumyrayk - buratino
26.04.2008 13:57
радвам се, че споделяме сходни вкусове.
Желая ти светли празници!
цитирай

Редактирай | Изтрий
19. buratino - Весели празници и на теб!
26.04.2008 19:04
Весели празници и на теб!
цитирай

Изтрий
20. chilly - любимата ми на massive attack
27.04.2008 17:48
любимата ми на massive attack
цитирай

Изтрий
21. rumyrayk - и аз напоследък много често
27.04.2008 19:47
си го пускам това парче...някаква нирвана е, особено онзи мотив лав ю, лав ю, лав ю...направо настръхвам, убийствено яко е
цитирай

Редактирай | Изтрий
22. chilly - ще идват насам в истанбул
27.04.2008 21:25
ще идват насам
в истанбул
цитирай

Изтрий
23. rumyrayk - ей го къде е,
28.04.2008 21:47
ама дали ще има билети (дано и в Бг да дойдат)
цитирай

Редактирай | Изтрий
24. chilly - няма да дойдат в българия а и ис...
29.04.2008 19:06
няма да дойдат в българия
а и истанбул не е толкова далеч
всъщност))
цитирай

Изтрий
25. iokooko - хей
30.04.2008 12:02
ако трябва да кажа нещо за филма,хмм...21 грама е култов филм..просто нямам думи,впечатлението си остава за мен,а и във всеки,който се осмели да гледа (признавам нечетох кометарите)относно,това,което е написано от теб-невероятно,специално,уникално!!!
цитирай

Изтрий
26. rumyrayk - мдам,
30.04.2008 14:23
прочетох, че няма да дойдат тук:(
има време до 13ти юли:)
цитирай

Редактирай | Изтрий
27. rumyrayk - хелоу, iokooko
30.04.2008 14:26
Благодаря ти за думите, за отношението, драго ми е, че имаме сходство във вкусовете...Желая ти всичко най!:)
цитирай

Редактирай | Изтрий
28. lila - ---------
30.04.2008 19:48
this make me suicidal!
някой да ти е казвал, че поезията ти е като удар по малкия мозък?:Ь
цитирай

Изтрий
29. rumyrayk - хех, радост моя,
30.04.2008 22:41
ще ми се да пишех малко по-жизне-радостно, ама...мхмз..) що се отнася до мозък, на мен и големият ми е малък:)))
цитирай

Редактирай | Изтрий
30. scintilla - Тук
16.05.2008 08:24
блести!
Поздравления!
цитирай

Изтрий
31. rumyrayk - блести, блести,
05.12.2008 22:38
но ти къде се губиш...((

Няма коментари: